اخبار

فرهنگسرای نیاوران میزبان دومین جشنواره بین‌المللی آبرنگ می‌شود

فرهنگسرای نیاوران میزبان دومین جشنواره بین‌المللی آبرنگ می‌شود
دومین جشنواره بین‌المللی آبرنگ IWS Mah Art Gallery)) با حضور اساتید برجسته بین‌المللی آبرنگ در نگارخانه‌های فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این جشنواره توسط مهسا مهدی‌زاده و سوگل قمسیانچی، نمایندگان جامعه بین‌المللی آبرنگ ((IWS  در ایران و با همکاری صندوق اعتباری هنر، روز 17 فروردین ماه 1403 از ساعت 16 در نگارخانه شماره یک افتتاح خواهد شد و به طور همزمان نمایشگاه انفرادی استاد مائوری ویرتانن از کشور اکوادور نیز درنگارخانه شماره دو این مجموعه دایر می‌شود.

در این رویداد تقریبا 150 اثر از آثاری که توسط  هیأت داوران ایرانی نظیر بهمن نیکو، شاهین آروین، علی گلباز و شهریار وثوق و  داوران خارجی مانند آتانور دوگان و آیشین کشکینر (ترکیه)،  تره لوخرو (مکزیک)، آمیت کاپور(هند)، توهونگ نگوین (ویتنام) و مایکل سولوویو (کانادا)  انتخاب شده است، به نمایش گذاشته می‌شود.

 همچنین به منظور ارتقا سطح بصری و شناخت و آشنایی هر چه بیشتر هنرمندان و هنرجویان با اساتید و پیشکسوتان هنر آبرنگ، کارگاه‌های آموزشی اساتیدی چون علی گلباز و مائوری ویرتانن به ترتیب در روزهای 19 و 20  فروردین ماه برگزار می‌شود و در طول روزهای جشنواره نیز امکان خرید از محصولات هنری آبرنگ از برندهای معتبری چون داوینچی، اسکودا، واتر کالریست و مون مارت با تخفیفات ویژه وجود دارد.

مهسا مهدی‌زاده، مدیر گالری هنری مه‌آرت و نماینده IWS (جامعه جهانی آبرنگ) در ایران و عضو هیئت داوران جشنواره‌های بین‌المللی آبرنگ در کشورهای مختلف است.  وی همچنین دارنده جایزه اول جشنواره نخبگان علمی و فرهنگی دانش آموزان دبیرستانی تهران است و سابقه شرکت در بیش از 70 مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی در کشورهای ترکیه، ایتالیا، کانادا، هند، بلغارستان، اسلوونی، روسیه و همچنین چاپ جندین کتاب را در کارنامه هنری خود دارد.

سوگل قمسیانچی عضو انجمن بین‌المللی آبرنگ  ( IWS) و عضو افتخاری در انجمن‌های تخصصی نقاشی درکشور فرانسه، هند و عراق است و تاکنون در  بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده است.

دومین جشنواره بین‌المللی آبرنگ از 18 تا 21 فروردین ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقمندان به این هنر می‌توانند از ساعت 10  صبح تا 7 بعدازظهر از این جشنواره بازدید کنند.

 

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۳۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |