اخبار

روایت تاریخی در فرهنگسرای نیاوران از آنان که سرنوشت‌ها را دگرگون کردند

روایت تاریخی در فرهنگسرای نیاوران از آنان که سرنوشت‌ها را دگرگون کردند
نمایش «قلاده‌های سرخ» به قلم و کارگردانی «حدیقه حیدری» ویژه بانوان در سالن خلیج فارس اجرا می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، همزمان با ایام فاطمیه، نمایش قلاده‌های سرخ کاری از گروه تئاتر حسیبا از 30 آذر 1402 به مدت 3 روز از ساعت 15 در سالن خلیج فارس این مجموعه اجرا می‌شود.

این نمایش به روایتی متفاوت از تاثیر زنان عوام جوامع مختلف تاریخی تا زنان عصر حاضر بر روند اتفاقات اجتماعی و مذهبی تاریخی آن جامعه می‌پردازد. نمایشنامه این کار از لحاظ تاریخی و مذهبی مورد تایید بزرگان تاریخ‌شناسی همچون «استاد رجبی‌دوانی» قرار گرفته است.این تئاتر که در ۶ پرده در فضای سورئال و دراماتیک است،  با بهره بردن از وقایع مهم و تاثیرگذار تاریخی به بررسی نقش زنان در آن حوادث می‌پردازد و در هر صحنه به زیبایی،  گریزی به اتفاقات داخل خانه فاطمه زهرا سلام علیها خواهد زد.

فاطمه طاهری‌نسب، فاطمه محمدی، فاطمه حاجی‌اسفندیاری، فاطمه رحیمی، مبینا حاجی‌زاده، مائده سادات حسینی، ریحانه عمرانی و النا غضنفری(بازیگران)، مهناز حدیدچی(تهیه‌کننده)، زهرا قهرمانی(رهبر گروه فرم) و عطیه زارع به عنوان دستیار کارگردان از عوامل هنری این نمایش هستند.

نمایش قلاده‌های سرخ به کارگردانی حدیقه حیدری از 30 آذر تا 2 دی ماه از ساعت 15 در سالن خلیج فارس ویژه بانوان اجرا می‌شود و بلیت آن در سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com قابل تهیه است.

 

۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۱۸
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |