اخبار

کنسرت موسیقی گروه شهپر با اجرای اشعاری از شاهنامه فردوسی در فرهنگسرای نیاوران

کنسرت موسیقی گروه شهپر با اجرای اشعاری از شاهنامه فردوسی در فرهنگسرای نیاوران
گروه موسیقی «شهپر» به سرپرستی «محسن مرعشی» و با نظارت و تصحیح اشعار «جلال خالقی مطلق» اشعار فردوسی را در قالب کنسرت موسیقی فیوژن در سالن خلیج فارس اجرا می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این کنسرت روز دوشنبه دهم مهرماه 1402 برگزار می‌شود و محسن مرعشی علاوه بر اینکه  انتخاب اشعار را برعهده دارد،  نوازنده تنبور، سرپرست، خواننده و آهنگساز این گروه نیز است.

عرفان پرقوه (تنظیم کننده، رهبر گروه و نوازنده سازهای بادی و گیتار بیس)، مهران منفرد (گیتار الکتریک)، هومان حیدریان (سنتور)، جواد و تورنگ سلیمانی‌ (سازهای‌کوبه‌ای) از دیگر اعضای گروه هستند که قطعاتی از داستانهای سیاوش، منوچهر، فریدون و ضحاک، رستم و اسپندیار، رستم و سهراب، بیژن و منیژه، زال و رودابه، کیخسرو و افراسیاب را اجرا خواهند کرد.

گروه موسیقی «شهپر» در سالهای اخیر بصورت جدی روی شاهنامه‌ی فردوسی تمرکز کرده و این اشعار را در قالب موسیقی فیوژن اجرا می‌کند و تاکنون اجراهای موفقی را در داخل و خارج از کشور با  استقبال اهالی شاهنامه از سبک و سیاق ارائه‌ی موسیقایی داستانهای اسطوره‌ای، حماسی و پهلوانی شاهنامه،  داشته است.

قطعات گروه موسیقی شهپر جهت ارائه بصورت آلبوم موسیقی نیز در حال ضبط است که چهره هایی چون: جلال خالقی مطلق، ژاله آموزگار، جلال الدین کزازی، نادر مشایخی، مسعود فروتن، محمدعلی سجادی، قدمعلی سرامی، عباس خیرآبادی و علیرضا قیامتی با این گروه موسیقی به همکاری پرداخته‌اند‌.

این کنسرت با مجری‌گری مسعود فروتن از ساعت ۱۹ دوشنبه 10  مهر ماه به اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت این برنامه به سایت ایران کنسرت به نشانی  www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

۴ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |