اخبار

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در فرهنگسرای نیاوران با اجرای گروه موسیقی شهپر

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در فرهنگسرای نیاوران با اجرای گروه موسیقی شهپر
گروه موسیقی «شهپر» اشعار فردوسی را در قالب کنسرت در سالن خلیج فارس اجرا می کند.

 

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این کنسرت به سرپرستی«محسن مرعشی» و با همکاری، حمایت شرکت بست به مناسبت بزرگداشت شاعر پرآوازه ایرانی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، شامگاه یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت از ساعت 19:30  صورت می‌گیرد.

محسن مرعشی(انتخاب اشعار نوازنده تنبور، سرپرست، خواننده و آهنگساز)، عرفان پر‌قوه (تنظیم برای ارکستر،نوازنده سازهای بادی و گیتار بیس)، مهران منفرد(گیتار الکتریک)، هومان حیدریان(سنتور)، جواد و تورنگ سلیمانی‌(سازهای‌کوبه‌‌ای) هنرمندانی هستندکه  اشعار شاهنامه را در قالب موسیقی فیوژن اجرا خواهند کرد. 

در بخش اول برنامه قطعات پند حکیم، فریدون و ضحاک، زاده‌شدن سیاوش، سیاوش و سودابه، کیخسرو و افراسیاب و شهر آزادگان و  در بخش دوم نیز داستان رستم و اسفندیار در قالب قطعاتی چون فرمان گشتاسب به اسفندیار، رویارویی رستم و اسفندیار و کشته شدن اسفندیار اجرا خواهد شد.

گفتنی است نظارت و تصحیح تمامی قطعات اجرایی توسط دکتر «جلال خالقی‌مطلق» از شاهنامه پژوهان برجسته، صورت گرفته است.

تقدیر از زنده‌یاد دکترابوالفضل خطیبی از شاهنامه پژوهان و عضو انجمن ادب فارسی و سخنرانی دکتر ژاله آموزگار از دیگر جزئیات این برنامه است. 

گروه موسیقی فیوژن «شهپر» سالهاست با محوریت استفاده از کلام بزرگان، مفاخر شعر و ادب پارسی چون مولانا، حافظ، خیام و ... فعالیت دارد و تاریخ حماسی اسطوره‌های پارسی را با ملودی و سازبندی‌هایی نزدیک به علاقه‌های نسل جوان و با تلفیقی از سازهای اصیل ایرانی در کنار سازهای جهانی، تنظیم و اجرا کند و در قالب موسیقی فیوژن ارائه می‌کند.

 

 

 

 

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۰۴
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |