اخبار

«مثنوی پژوهی » و «شاهنامه پژوهی» در فرهنگسرای نیاوران

«مثنوی پژوهی » و «شاهنامه پژوهی» در فرهنگسرای نیاوران
جلسات شاهنامه پژوهی و مثنوی پژوهی با سخنرانی دکتر سید حبیب نبوی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.


 

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این برنامه روز پنجشنبه 1 دی ماه 1401 از ساعت 10:30 در سالن خزر این مجموعه، با حضور پروفسور حسین باهر، جامعه شناس و استاد دانشگاه و جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی برگزار شد.

استاد نبوی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این دوره‌ها،  اولین جلسه را با مباحث اندیشه و چگونه اندیشیدن و بکارگیری آن آغاز کرد و عنوان نمود: مباحثی از آثار گران سنگ بزرگان را  بازگشایی می کنیم تا  در این روزگار بحران فرهنگی با مثنوی خوانی و شاهنامه خوانی از پیشینیان دقت، حکمت و اندیشه بیاموزیم. حیات قبل از هر چیز به اندیشیدن نیاز دارد. روابط انسانی، شکل گیری جامعه، اخلاق، مهربانی زمانی پایدار خواهد بود که مبتنی بر اندیشه باشد.

 خواندن اشعاری از مولانا «ای برادر تو همه اندیشه‌ای» و«از بهر مرغ خانه چون خانه‌ای بسازی، اشتر در او نگنجد با آن همه درازی» و  همچنین اشعاری از گنجینه فردوسی و خواندن غزلی از مولانا پایان بخش این جلسه بود.

استاد سید حبیب نبوی متولد  1338 مدرس دانشگاه، قرآن پژوه، محقق ادبیات، عرفان شناس، مولوی پژوه‌ و دارای تحصیلات خارج فقه و اصول و اجتهاد متجزی است . وی همچنین ده سال از سخنرانان حسینیه ارشاد بوده است.

این برنامه فاخر فرهنگی ادبی، پنجشنبه ها از ساعت 10:30 صبح در سالن خزر فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این برنامه حضور یابند. 

 

۴ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۲۴
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |