اخبار

اهدای یک تابلوی نقاشی به گنجینه­‌ی فرهنگسرای نیاوران

اهدای یک تابلوی نقاشی به گنجینه­‌ی فرهنگسرای نیاوران
یکی از تابلوهای نقاشی «داریوش هوشمند» به گنجینه‌ی فرهنگسرای نیاوران اهدا شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی فرهنگسرای نیاوران، روز چهارشنبه 20 مهرماه، در آخرین روز از نمایشگاه نقاشی «جادوی رنگها»، طی مراسمی با حضور ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران و عبادرضا اسلامی رئیس موزه هنرهای معاصر، یکی از آثار ارزشمند استاد داریوش هوشمند، به ابعاد 65 *50، توسط گیلدا بریمانی نماینده ایشان، به گنجینه­‌ی این فرهنگسرا اهدا شد. 

نمایشگاه نقاشی جادوی رنگها با 80 اثر از داریوش هوشمند از روز 8 تا 22 مهرماه در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.  

داریوش هوشمند در سال ۱۳۱۴، در شهر بابل، دیده به جهان گشود. بعد از گذراندن دوره پزشکی در شهر تبریز جهت تکمیل تحصیلات، به آمریکا مهاجرت کرد. او در آمریکا هنر نقاشی را دنبال نمود و تکنیک‌های مختلفی را تجربه کرد، تا امروز که کارهای اخیر او با جوهرهای رنگی (اکولین) بر روی مقوایی مخصوص ادامه دارد. او فضای خیال‌انگیز نقاشی را به شکل غریزی از دوران کودکی آموخت و در فرآیند شکل‌دهی و یافتن زبانی مخصوص خویش، از مکاتب و تکنیک‌های متعددی بهره جسته است. نتیجه­‌ی تلاش او در این سال‌ها، تابلوهای شگفت‌انگیزی است که در نمایشگاه‌های مختلف در آمریکا و خارج از آن به نمایش درآمدند.

جادوی رنگ‌ها، دومین نمایشگاه انفرادی داریوش هوشمند در ایران است.

در این مراسم، ابوالفضل همراه ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند این هنرمند فرهیخته و با توجه به مضامین آثار استاد هوشمند، پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی در بهار سال آینده را مطرح نمودند که مورد استقبال این هنرمند قرار گرفت.

 

 

۲۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۰
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |