اخبار

کتاب چگونه مشکلات فیلمنامه مان را حل کنیم

کتاب چگونه مشکلات فیلمنامه مان را حل کنیم
کتاب چگونه مشکلات فیلمنامه مان را حل کنیم اثر سید فیلد و ترجمه حمیدرضا گرشاسبی توسط بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.
 

 


موضوع کتاب حاضر، فنون و مهارت های فیلم نامه نویسی و روش های تهیه یک فیلم نامه است. نگارنده پس از بیان مشکلات فیلم نامه نویسی، انواع فیلمنامه  را برمی شمرد.
 این کتاب در چهار بخش تدوین شده است؛ بخش نخست به مشکلات عمومی فیلم نامه ها اختصاص دارد. بخش دوم مشکلات پیرنگ در روایت فیلم ها را توضیح می دهد. در این بخش رابطه بین زمان و کنش داستانی شرح داده می شود. بخش سوم مربوط به مشکلات شخصیت است. در این بخش پس از توضیح درباره مفهوم شخصیت، انواع شخصیت های داستانی شرح داده می شود. بخش چهارم به مشکلات ساختار فیلم نامه ها اختصاص دارد، و ساختارهای گوناگون فیلم نامه ها را توضیح می دهد. 
سیدنی الوین فیلد، زاده  19 دسامبر 1935 و درگذشته  17 نوامبر 2013، فیلمنامه نویس برجسته و نویسنده ای آمریکایی بود. فیلد در هالیوود کالیفرنیا به دنیا آمد و تحصیلات خود را در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی گذراند. او پس از تحصیل، به تدریس فیلمنامه نویسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پرداخت. فیلد همچنین نویسندگی و تولید سریال های تلویزیونی بسیاری را در کارنامه خود دارد.
۷ تیر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۱
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |