اخبار

نمایشگاه کالیگرافی شهره آفاق

نمایشگاه کالیگرافی شهره آفاق
اولین نشست هماهنگی ها و سیاستگذاری ‎های نخستین نمایشگاه کالیگرافی- نقاشی خط «حکیم نظامی – شهره آفاق» برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این نمایشگاه به همت فرهنگسرای نیاوران و حمایت بنیاد رودکی، به منظور بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با همراهی موسسه فرهنگی هنری اکو و مجموعه های فرهنگی هنری آسمان(فرهنگستان هنر) در حال آماده سازی و برنامه ریزی می‎باشد. اولین نشست سیاستگذاری نمایشگاه کالیگرافی، با حضور آقای سروربختی ریاست موسسه فرهنگی هنری اکو، آقای دکتر مسعود ناصری ریاست مجموعه فرهنگی هنری آسمان (فرهنگستان هنر) و آقای عبادرضا اسلامی ریاست محترم فرهنگسرای نیاوران برگزار گردید.

طی این نشست، هدف از برگزاری نمایشگاه مذکور، معطوف ساختن نگاه هنردوستان به سمت ادیبان پارسیگوی در حیطه هنرهای تجسمی عنوان شد.

آقای علیرضا‌جعفری مرام معاون هنری فرهنگسرا و مدیر اجرائی این پروژه توضیحاتی پیرامون این نمایشگاه ارائه نمود و توضیح داد: هنر وسیله ای برای به ظهور رساندن رخداد درونی هنرمندان از جهان پیرامون اوست، حال اگر این رخداد درونی باعث تجلی جنس دیگری از هنر او گردد، هم افزایی مثبتی شکل گرفته و تاثیر بر مخاطب را افزایش خواهد داد، لذا در این طرح از هنرمندان رشته تجسمی، خاصه خوشنویسان در رشته کالیگرافی دعوت می شود تا هنر خود را در قالب اشعار حکیم نظامی گنجوی بروز و ظهور دهند. نمایشگاه یادشده پس از فراخوان عمومی و جمعآوری آثار هنرمندان، در زمستان سال جاری بر روی دیوار نگارخانههای سه مجموعه فرهنگسرای نیاوران، مجموعه آسمان و موسسه اکو به نمایش در خواهد آمد.

عنوان نمایشگاه «حکیم نظامی– شهره آفاق» بوده و داوری آثار توسط سه تن از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی انجام میپذیرد.

فراخوان نمایشگاه بزودی از طریق رسانهها اعلام عمومی شده و هنرمندان کشورهای عضو اکو، امکان حضور در این نمایشگاه را خواهند داشت.

پس از نمایش آثار منتخب در گالریهای مذکور، برگزیدگان نمایشگاه، جوایز خود را دریافت خواهند نمود.

محل دبیرخانه این نمایشگاه فرهنگسرای نیاوران بوده و زمان دریافت آثار متعاقباً و طی فراخوان از طریق رسانههای عمومی به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |