اخبار

بازدید عضو شورای شهر تهران از نمایشگاه « آل علی (ع)»

بازدید عضو شورای شهر تهران از نمایشگاه « آل علی (ع)»
احمد مسجد جامعی عضوشورای اسلامی شهر تهران نمایشگاه « آل علی (ع)» را نمایشگاهی با طراوت در ترکیب رنگهای متفاوت توصیف کرد و گفت: هرچند درونش غم و غصه بود اما برای خودش بستان و گلستانی به همراه داشت.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران: احمد مسجد جامعی  در حاشیه بازدید از نمایشگاه آل علی (ع) هزمان با ایام فاطمیه(س) در فرهنگسرای نیاوران با تسلیت فرارسیدن این ایام و با اشاره به ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت فاطمه الزهرا(س) ، نمایشگاه روح الامین را خوب عنوان کرد و پیشنهاد کرد تا اسم این رویداد بزرگ هنری را «بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد» در نظر بگیرند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از ترکیب رنگها توسط روح الامین به عنوان کاری فوق العاده یاد کرد و گفت: این نمایشگاه علاوه بر تازگی ، طراوت، بستان و گلستانی بود که درونش غم و غصه به نوعی دیگر به تصویر کشیده شده است.
مسجد جامعی اظهار داشت: با نگاهی که این هنرمند نقاش دارد با دیدن اثار پیشینیان وارد کار جدید شده و تاریخ را می شناسد و تفکر اسطوره ای را می فهمد تا ابعاد کارش را به شکلی متفاوت ایجاد کند.
عضو شورای شهر تهران درعین حال با اشاره به اینکه دراین موضوع کارشده  و دراین حوزه کار کردن سخت و بعضی ها هم که کار می کنند آن قدر از کارشان خورده می گیرند که ترجیع می دهند این را دور بزنند.
به گفته وی، در  این زمینه ما تجربه های اولمان است که آمیختگی هنر با  این معانی و مفاهیم باید یک مسیری را طی کند.
وی ادامه داد: مواردی هم بوده که کسانی وارد این عرصه شده  ولی بعدها پشیمان شده اند اما در این حوزه کم کار هم نشده است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این نکته که این شیوه کار از نقاشی قهوه خانه ای تاثیرگرفته است اما اشکالی ندارد، تصریح کرد: به هرجهت نقاشی قهوه خانه ای یک سبک خاص ایرانی و حتی می توان گفت شیعی است که ویژگیها و جلوه ها و پرسپکتیو خاص خودش را همراه دارد ازاین رو شیوه کار روح الامین از این  سبک تاثیر پذیرفته که درعین حال اشکالی هم ندارد.
 
۲۳ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۳۸