اخبار

”امیر مشهدی عباس”: ثبت جهانی جشنواره تئاتر کودک موجب تبلیغ فرهنگ ایرانی می‌شود

”امیر مشهدی عباس”: ثبت جهانی جشنواره تئاتر کودک موجب تبلیغ فرهنگ ایرانی می‌شود
امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان اعتقاد دارد ثبت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در تقویم جشنواره‌های جهانی موجب شناخته شدن گروه‌های ایرانی و اجرای آثار ایرانی در فستیوال‌های معتبر جهانی موجب تبلیغ فرهنگ ما خواهد شد.
روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، مشهدی‌عباس در مورد ثبت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایران در تقویم جشنواره‌های بین‌المللی گفت: حیف بود که این جشنواره درعرصه بین‌المللی نباشد و دیده نشود. اولین حسن این اتفاق بزرگ شناخته شدن گروه‌های ایرانی است. این خبر بسیار خوشحال‌کننده است، زیرا ما نیز تئاتر خود را به جهانیان نشان خواهیم داد.
کارگردان نمایش "اخمالو خان" تصریح کرد: زمانی که در جدول جشنواره‌های سالانه تئاتر کودک جهان قرار می‌گیریم، معتبرترین فضاهای مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان در آن حضور پیدا می‌کنند و پس از دیدن آثار ایرانی انتخاب‌هایی برای دیگر جشنواره‌های بین‌المللی خواهیم داشت. ما تئاتر ایرانی کار می‌کنیم و این اقدام موجب تبلیغ فرهنگ ایرانی می‌شود.
مشهدی‌عباس به اجرای آثار منتخب جشنواره تئاتر کودک در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: سال‌ها وقت می‌گذاریم تا جشنواره‌ای را برگزار کنیم که در آن  آثار مطلوبی تولید شوند و جوایز جشنواره را از آن خود کنند، اما هیچ تلاشی برای اجرای این آثار در سراسر کشور صورت نمی‌گیرد.
وی در ادامه گفت: آثار منتخب جشنواره تئاتر کودک باید به فستیوال‌های خارجی اعزام شود، این بزرگ ترین کاری است که می‌تواند صورت گیرد، اما متأسفانه هیچ حمایتی در این زمینه وجود ندارد.
مشهدی‌عباس در مورد نمایش "اخمالو خان"، که در بخش کودک جشنواره کودک و نوجوان همدان حضور دارد، گفت: این نمایش ماجرای پیدا کردن دوست با محوریت خنده است؛ فردی که اصلا نمی‌خندد و شخصیت‌های نمایش از ابتدای تولدش او را مورد بررسی قرار می‌دهند...
این نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: شیوه اجرایی نمایش "اخمالو خان" براساس تصویر‌‌سازی و عروسک‌های خلاق است، در این نمایش حمید‌رضا حسین‌علی، مهرداد باقری و آنالی شکوری به عنوان بازیگر حضور دارند. همچنین شهروز هماوران آهنگساز و آزاده فرهنگیان شاعر و طراح لباس اند.
گفتنی است نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهرماه در همدان برگزار می شود.
۴ مهر ۱۳۹۱ ۱۷:۵۱
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان |