اخبار

برگزاری همایش «شهر بی‌انتها: اتو واگنر»

برگزاری همایش «شهر بی‌انتها: اتو واگنر»
به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس مرکز فرهنگی اتریش در تهران، نمایشگاه و همایش «شهر بی‌انتها: اتو واگنر (۱۹۱۸- ۱۸۴۱)» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران،  اتو واگنر (۱۹۱۸- ۱۸۴۱) از برجستهترین معماران اروپایی قرن 19 و آغاز قرن 20 به شمار می‌آید. ساختمان‌های او امروز از مهم‌ترین نمونه‌های معماری در دوره تحول معماری از تاریخ‌گرایی به سوی مدرنیسم محسوب می‌شوند. واگنر نخستین کسی بود که از «هنر معماری» جدیدی که اساس آن عملکرد، ساختار و مصالح است حمایت کرد و با قاطعیت «زندگی مدرن» را به عنوان یک مدل اصلی برگزید. این معمار علاوه بر مجموعه‌ها و عمارت‌هایی که ساخت، سیستم قطار شهری وین را طراحی و اجرا کرد.

ایده نمایشگاه «شهر بی‌انتها: اتو واگنر» این است که در ابر شهری همچون تهران، ایده‌ها و نقشه‌های اتو واگنر که با نام  «شهر بی‌انتها» برای گسترش وین، در نظر گرفته شده بود، به نمایش گذاشته شود. بخش اصلی نمایشگاه، نقشه‌ها و برنامه‌های شهرسازی و اینفراستراکچر شهری (زیرساخت شهری) اتو واگنر خواهد بود.

همچنین از روز 24 مرداد همایش «شهر بی‌انتها: اتو واگنر» نیز برگزار خواهد شد و طی آن گیتی اعتماد؛ معمار و شهرساز،  سید محمد بهشتی؛ معمار و رئیس پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هرمان چک؛ معمار و استاد دانشگاه، اندراس نیرهاوس؛ کیوریتیور معماری در موزه وین و کارشناس ارشد تاریخ هنر به سخنرانی خواهند پرداخت.

نمایشگاه و همایش «شهر بی‌انتها: اتو واگنر»از 23 مرداد تا 5 شهریور در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه، در روزهای عادی از ساعت 10 الی 21 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 21 به فرهنگسرا مراجعه کنند.

۲۲ اَمرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۳۷
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |