اخبار

تار و پود حمید متبسم رونمایی می‌شود

تار و پود حمید متبسم رونمایی می‌شود
آخرین آلبوم حمید متبسم با عنوان «تار و پود» چهارشنبه ششم دی ماه در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، «تار و پود» آخرین آلبوم متبسم نوازنده برجسته تار و سه‌تار ایرانی قرار است با صدای 'وحید تاج' منتشر شود. قطعات این آلبوم بر اساس اشعار خسرو و شیرین «نظامی گنجوی» است و نشر موسیقی آوای خورشید آن را منتشر کرده است.

در جشن رونمایی این آلبوم، در کنار چهره‌های فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، آهنگساز و خواننده، نوازندگان آن نیز حاضر شده و درباره روند شکل‌گیری تار و پود صحبت خواهند کرد.

متبسم درباره این اثر توضیح داد: خلق هر اثر هنری آتشفشانی است که در درون خالق اش فعال می شود، و بازتاب حالات درونی خالق هنر است و به جز این تعریف و هدفی ندارد مگر اینکه آن اثر سفارشی باشد.

وی افزود: «تار و پود» اثری عاشقانه بر اساس برداشتی آزاد از داستان خسرو و شیرین نظامی است، که فکر آهنگسازی اش از اواسط سال 93 با من بود، لیکن در سال 95 به سرانجام رسید. تار و پود تفاوت های ویژه ای با داستان خسرو و شیرین دارد. در افسانه خسرو و شیرین رقابت، حسادت، غرور و تکبر عشق خسرو و شیرین را به راهی می‌برد که پایان اش زمینی است، اما تار و پود با به هم رسیدن خسرو و شیرین به پایان می رسد و از طرح بخش های بعدی داستان نظامی پرهیز می کند، تا دامن عشق، آلوده نشود و آسمانی بماند.

مراسم رونمایی 'تار و پود' در روز ششم دی ماه ساعت 11 تا 13 با حضور اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و ورود برای عموم هنردوستان و علاقه مندان آزاد است.

 

۲ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |