اخبار

گشایش نمایشگاه «هنر انقلاب» در فرهنگسرای نیاوران

گشایش نمایشگاه «هنر انقلاب» در فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه «هنر انقلاب» متشکل از آثار تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی سه شنبه 23 فروردین در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه «هنر انقلاب» شامل قسمت‌های مختلفی است. در بخشی از نمایشگاه ۵۴ پوستر به نمایش درآمده است که در سال‌های ابتدایی انقلاب ساخته شدهاند و هم‌اکنون نسخه‌های اصلی آن‌ها روی دیوار قرار دارد. بخش دوم این نمایشگاه شامل پوسترهایی مربوط به سخنان شهید آوینی است که به گروهی از هنرمندان سفارش داده شده و این افراد با سرپرستی مسعود نجابتی به طراحی پرداختند. این آثار علاوه بر نمایش در فرهنگسرای نیاوران به ۳۰ استان کشور نیز ارسال شده و به نمایش در می‌آید.

عکس‌های دوران انقلاب بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند. مجموعه‌ای از عکس‌های ابراهیم اصغرزاده از گنجینه بنیاد روایت فتح در این نمایشگاه دیده می‌شود و چند عکس در ابعاد بزرگ از میشل ستبون عکاس معروف فرانسوی به نمایش درآمده است.

ابوالفضل همراه رییس فرهنگسرای نیاوران در این مراسم گفت: یکی از رویکردهایی که مجموعه نیاوران در فصل جدید فعالیت خود دارد، فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است. ما از دی‌ماه سال گذشته فعالیت خود را با ویژه برنامه سرو ایرانی که مربوط به شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بود شروع کردیم و بعد از آن برنامه‌های مختلف داشتیم تا اینکه به سال جدید رسیدیم و خوشبختانه شروع فعالیت‌های فرهنگسرای نیاوران با هفته هنر انقلاب همراه شد.

همراه ادامه داد: این نمایشگاه ماحصل تلاش عزیزان در معاونت هنری وزارت ارشاد، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد فرهنگی روایت فتح و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر است. در روزهای نوزدهم و بیستم فروردین نیز یک کارگاه آموزشی با همکاری مرکز آموزش توسعه فرهنگ و هنر معاونت هنری در فرهنگسرای نیاوران برگزار کردیم که ۱۴ استاد در رشته‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و خوشنویسی گرد هم آمدند و با حضور بیش از ۵۰ هنرجوی خود آثاری خلق کردند که در گالری شماره 2 به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه «هنر انقلاب» تا ۳۰ فروردین‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روز‌های عادی ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روز‌های تعطیل ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۱۵
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |