اخبار

تقدیر کارگردان نمایش "داستان‌های سرزمین مردمان خردمند" از فرهنگسرای نیاوران

تقدیر کارگردان نمایش "داستان‌های سرزمین مردمان خردمند" از فرهنگسرای نیاوران
کارگردان نمایش "داستان‌های سرزمین مردمان خردمند" با تشکر از عوامل فرهنگسرای نیاوران به خاطر حمایت از برگزاری چنین نمایش هایی گفت: عوامل این مجموعه در حد توان خودشان به ما کمک کردند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران سعید چنگیزیان که تجربه کارگردانی را با نمایش محیطی "داستان‌های سرزمین مردمان خردمند" در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده است در گفتگویی با خبرگزاری هنر آنلاین در پاسخ به این سوال که بچه‌های فرهنگسرای نیاوران چقدر به شما کمک کردند گفت: واقعاً محبت کردند. آن‌ها آدم‌های دوست داشتنی هستند و در حد توان خودشان به ما کمک کردند. من همه چیز را به پای همان حرکت خیر می‌گذارم. همین که اجازه دادند ما این نمایش را در فرهنگسرای نیاوران اجرا کنیم کافی است. انتظار بیشتری از آن مجموعه ندارم ولی از مجموعه‌های دیگر که ادعا می‌کنند کار فرهنگی انجام می‌دهند، انتظار دارم

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به عدم همکاری سازمان های فرهنگی در حمایت از چنین نمایش هایی ابراز داشت : پس از جلسه ای که با سازمان محیط زیست داشتیم و آنها محدودیت هایشان  را با ما در میان گذاشتند با مشورتی که  با رئیس کانون تئاتر خیابانی داشتیم  فرهنگسرای نیاوران پیشنهاد شد. پس از بازدید از این مجموعه با خودم گفتم اینجا بهترین جایی است که می‌توانیم اجرا برویم.

شایان ذکر است سعید چنگیزیان از بازیگران شناخته شده تئاتر است که کارنامه‌ای درخشان در این عرصه دارد. او مرداد و شهریورماه سال جاری  در قامت کارگردان نمایش "داستان‌های سرزمین مردمان خردمند" را در فضای باز فرهنگسرای نیاوران بروی صحنه برد؛ نمایشی که در عین پیچیدگی اجرا به زبانی ساده از شاهنامه و داستان‌های آن سخن می‌گوید. این نمایش محیطی محصول یک ورک‌شاپ دوساله است که از دل طبیعت شکل گرفت  و نهایتا  در باغ فرهنگسرای نیاوران به مدت دوماه و با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی  میزبان علاقمندان به هنر های نمایشی و آئینی بود.

۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۲۶