اخبار

آیین اختتامیه نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان "نخ و نگاره" عنوان شد

باید مروج این هنر برای نسل های بعد باشیم

باید مروج این هنر برای نسل های بعد باشیم
آیین اختتامیه نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان "نخ و نگاره" با معرفی نفرات برگزیده، در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم عباد رضا اسلامی کولائی رییس فرهنگسرای نیاوران در سخنانی با ذکر این مطلب که پیشینه فرهنگسرای نیاوران دلیل برگزاری چنین نمایشگاه هایی است گفت:  با وجود چنین دست های طلایی در کشور و بینش فلسفی و نگاه عارفانه و عاشقانه ای که در هنر ایران خصوصا هنرهای دستی وجود دارد چرا چرخه اقتصادی این هنر به خوبی نمی  چرخد و ما باید نگران اساتیدی باشیم که کمتر از آنها سراغی است.

وی افزود :حیثیت و آبروی هر کشوری به فرهنگ وهنر به ویژه هنر های دستی و سنتی آن کشور وابسه است چرا که آثار هنری، تعریف جامعی ازفرهنگ و هنر و سرزمین خود در کمترین زمان ممکن به مخاطب انتقال می دهد. امیدوارم دراین زمینه در  آینده بتوانیم با دنیا ارتباط بهتری برقرار کنیم.

.

دکتر سید عبدالمجید شریف زاده رییس پژوهشکده هنرهای سنتی ایران نیز با ذکر این مطلب که امروز جایگاهی برای هنرمندان سنتی ایران وجود ندارد خاطر نشان کرد : به جای اقتصاد کارخانه داران باید به فکر اقتصاد هنرمندان باشیم.

وی افزود : هنر سوزن‌دوزی توسط بانوان ایرانی از گذشته تاکنون اعتبار بسیار به خود گرفته است .شاهکار هنر این هنرمندان در موزه های بزرگ دنیا در معرض دید عموم است . هنرمندانی که در جای جای این کشور آثار بدیع خلق کردند . وقتی ما می خواستیم این نمایشگاه را در فرهنگسرای نیاوران برگزار کنیم به ما خرده گرفتند که شما هنر های تجسمی نیستید . از رییس فرهنگسرای نیاوران سپاسگذارم که اجازه برگزاری این نمایشگاه در یک بنای فاخر را به ما دادند این گونه همراهی ها به ندرت اتفاق می افتد.

رییس پژوهشکده هنر های سنتی ایران با ذکر این مطلب که باید برای هنر سوزن دوزی موزه ای داشته باشیم تا بتوانیم مروج این هنر برای نسل های بعد باشیم  ابراز داشت : امیدورام با همکاری شرکت هیما مسابقه طراحی صنایع دستی را به زودی برگزار کنیم

مهدی افضلی رییس بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز به عنوان اخرین سخنران با حضور در جایگاه گفت : اگر هنر صنایع دستی ایران در دیگر کشورها بود قطعا تبدیل به صنعت بسیار درآمد زا و بزرگ می شد. از این رو با اشتیاق فراوان اعلام میکنم بنیاد فرهنگی هنری رودکی آمادگی خود را برای مشارکت و برگزاری برنامه های مختلف از این دست را اعلام  میدارد

در پایان این برنامه برگزیدگان بخش های مختلف جوایز خود را دریافت کردند.

گفتنی است نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان " نخ و نگاره" از بیست ام تا سی ام مرداد ماه  توسط پژوهشکده هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت آرمان رخش غزل (هیما) و فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

 

۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴